مسئولان امنیتی بازداشت شده پس از ترور نافرجام الکاظمی آزاد شدند

منابع عراقی امروز (چهارشنبه) گزارش دادند که مسئولان امنیتی بازداشت شده در پی ترور نافرجام «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور، آزاد شده اند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم»، این منابع که به نام آنها اشاره نشده، گفتند: مسئولان عراقی سرلشکر «صباح حسن الشبلی» مدیر واحد بررسی و خنثی سازی مواد منفجره در وزارت کشور را آزاد کردند.

وی افزود: مسئولان عراقی، همچنین افسران مستندات جنایی را که در پی تلاش برای ترور الکاظمی بازداشت شده بودند، آزاد کردند.

اوایل آذرماه جاری برخی رسانه های عراقی خبر دادند که دو ژنرال عراقی شامل «ایاد العیساوی» مدیر کل مستندات جنایی و «صباح حسن الشبلی» مدیرکل بخش بررسی و خنثی سازی مواد منفجره در پیوند با گزارشی مربوط به تلاش برای ترور نخست وزیر عراق بازداشت شده اند.

این رسانه ها گزارش دادند که اتهام ژنرال الشبلی این است که یکی از راکت های یافته شده در پشت بام منزل نخست وزیر عراق را منفجر کرده و کمیته تحقیق را گمراه کرده است. گفته شد که این راکت ها بر پهپادهای حمله کننده به منزل نخست وزیر عراق سوار و از آن شلیک شده، اما عمل نکرده بود.

در نیمه آبان ماه گذشته، سوء قصد پهپادی به اقامتگاه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با واکنش ها و گمانه های گوناگون در درون و بیرون عراق روبه رو شد و برخی آن را طرحی آمریکایی با هدف تاثیرگذاری بر اعتراض های انتخاباتی عراق دانستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس